Tuesday 13 December 2011

هناك شئ ما ليس بخير
اعرف ان هذا شعورك
استحلفك بكل ما هو بيننا ، كل ما لا يدركه غيرنا
بكل مره القيت على كاهلك كل شئ ورحت اتسلى بترقيم حبات اللب فى الكيس الواحد وتركتك تدبرى لى شئونى كما يترائى لك
استحلفك بكل طريق عبرناه سويا وبداخلك هاجس لسنا بمأمن ان نصل لطرفه الاخر وبداخلى اقول فقط تشبثى بيدى ولا شئ اكثر
استحلفك بكل لغز حللناه سويا .... تسردى انت الدلائل ثم تعلنى وجود لغز وفورا انزل انا بالخطه
استحلفك بنا سويا .. بامك وابى وبامى واباك
بأسرارنا التى ملأت الكون بضحكات كثيره هزت الارض تحتنا وحيرت القلوب حولنا
بكل الاصدقاء الذين ابينا الا ان نجعلهم  مشتركين
بعدد ساعات المهاتفات التى حاولنا جعلها 600 ساعه + 87 + 200* 2 فى اليوم وحساباتك تلك التى لم افقه عنها شئ
استحلفك بمقامك الاخوى والأمومى
بكل مرة ايقظتينى فيها لامتحان
وكل مرة ذكرتينى بميعاد
وكل مرة رددتى فيها غيبتى
وكل مرة حافظتى فيها على علاقاتى بغيرك
بيوم قلت لك انا تغيرت اصل بقى عندى مصطفى
استحلفك بكل مرة شعرت فيها بغيرتك على
وكل مرة طعمتى فيها بجانبى المكرونه البيضاء بالجمبرى التى اكرهها واحب حبك لها
بكل كوب شاى بلبن عذبتينى وانت تعزمى على به وانا اتخيل طعمه فأجزع
وكل فنجان قهوه شربته بعد ما طبقت طريقتك الخزعبلايه فى السر دون ان اخبرك بانى افعل
بكل يا ابله قلتيها لى
بكل بطيخه شعرت بها جانبك
بكل النصابين :)
بكل سائقى التاكسى
وكل بائعة فى محل
وكل يوم شكوت لك بعد احدهم
بكل حكايه قلتى لى فى نهايتها اعرف صاحبك على عيبه
بكل عيب سترتيه على
بكل لحظه قضيناها سويا فى مسجد
( بأول لحظه فى اول مسجد دخلناه سويا )
( بآخر مرة دخلنا فيها مسجد سويا )
بالفضل الذى ادين لك به فى الفرق بينهما
باطعامى المحشى والبوفتيك والشوربه التى نعشقها
استحلفك بكل ما تجودين به ان تبقى ولا ترحلى فانا ابدا لن اتغبر 

2 comments:

  1. طب أقول ايه انا بس ولا أعمل ايه يا ربى
    انت ازاى اصلا تقولى الكلام ده انا عايزة اشتم
    بس هاعمل ايه ايه انا بس طيب تانى اعرف صاحبك على عيبه برضه ومن امتى انا سيبتك علشان اى سبب من الأسباب حتى لو كان السبب ده يودى فى داهية على فكرة حسستينى بلا ترحلى دى انى هاموت قريب ربنا يرحمنى بقى بحبك يا رضوتى بعدد البطيخ اللى الناس كلنه وهاتكله فى حياتها وبعدد البطيخ اللى الناس حسته
    وبعدد الجمبرى اللى فى البحر

    ReplyDelete
  2. http://www.youtube.com/watch?v=-nS62QcWI_c

    ReplyDelete