Thursday 21 July 2011

احاسيس متقاطعة

احساس  بالامتنان والانتماء ( معكوسة )
تشغيل دماغ وبعد نظر ودقة متناهيه وذاكرة حديدية وسرعة بديهة واعصاب من حديد ثم صبر وجلد
يحتاج اليهم من يود معرفة مشاعرى تجاهه
فانا لا اجيد التعبير - اى انواع التعبير
اكتشفت هذا مؤخرا جدا
لماذا افر هاربة من لقاء الاحباب
لا اعرف حتى لماذا لا يكون لى خصوصية مواقف معهم تؤثر فيهم
ليه مرحتش اودع بنت عمى وهى مسافرة ومش هشوفها سنة على الاقل وليه مستقبلتهاش لما جت
مع انها من اكتر الناس للى بتضحكنى من قلبى وليه هى متعرفش ان هى من اكتر الناس اللى بتضحكنى فى الدنيا
وليه مشلتش بنتها وبوستها مع انها من احلى الاطفال اللى شفتهم عينى فى وجهه نظرى

طيب لما اكون عايزة اشوف حد مش بقوله انى عايزة اقابله
ليه بستنى لما هو يطلب ده
ولما بقابله ليه بيحس انى كنت مشغوله وجيت على نفسى وقابلته عشان مكسفهوش مع انى كنت فى الاصل فاضيه ومشغلتش نفسى غير لما عرفت انى هاقبله
وليه  محاولتش على انى اعرف نانسى
مع ان تفكيرها عجبنى ومع ان هى كانت بتسعى انها تقرب منى
ليه مكلمتش غادة من يوم ما سافرت ولا بعتلها رسالة واحدة مع انها قبل ما تسافر طلبت منى اكلمها كل يوم
ومع انى فعلا بجد محتاجه اكلمها كل يوم
ليه مرحتش اقابل هند يوم ما اتفقنا نتقابل ولا كلمتها اعتذر مع انى هموت واحضنها
ليه  مش قادرة ارد على مكالمات راجية من ساعة اخر خروجة خرجناها
وليه مش بشوف خالى لما بينفع اشوفه
ليه خالى فاكر انى مبقتش شايفاه بطل زى وانا صغرة لما كان بيخلعلى صوباعه ويركبه تانى وياكل السندوتش كله على قطمتين ويرقص عضلاته ويحدفنى للسقف ويقول اللى هيضايق رضوى هوقعله صف سنانه
مع العلم ان الحقيقه ان انا دلؤتى شيفاه بطل اكتر من زمان
ليه ماما سوسن متعرفش ان انا كان عندى استعداد اقاتل تماسيح وديناصورات شارع سوريا واروح اجبلها اسبرين من العزبى
وليه  عمرى ما قلت لرضا ان لولا وجوده رمضان اللى فات انا كنت انهرت من تالت يوم
وليه محمد صبحى يعرفش انى سامحته على الكلام اللى قاله من خمس سنين
وليه رشا معرفتش انى حبتها اوى اوى وحبيت سلامها عليا الا بعد ما ماتت
ليه عمتى فاهمه انى باكل اكلها مجامله مع ان رانيا صحبتى عارفه انى بموت فى البتنجان المخلل اللى عمتى بتعمله
ليه هانى ميعرفش انى شايله افضاله فوق راسى ومستنيه الوقت المناسب بس عشان اقوله ولا كأن حاجه حصلت
وليه وائل مش عارف انى اعنى تماما فكرة انه ابى الثانى مش بس لانه عرفنى من وانا صغيرة واثر فيا ( وهو ليه ميعرفش انه اثر فيا ) لكن عشان حجات كتير تانيه
المشكلة بقى
ليه لما بكون عايزة اخبى احساس معين ناحية حد معين بتتعس الآية والاحساس يوصل بطريقة مدهشة !!!! 

No comments:

Post a Comment